You are here: Home » Budownictwo » Handel » Usługi » Warto czasem zmienić klimat

Warto czasem zmienić klimat

3 marca 2013 |

Za oknem śnieg, temperatura sporo na minusie, a my odczuwamy zmęczenie pracą i codziennymi obowiązkami. A jak człowieka przygnębiają zobowiązania to należy umówić się ze swoimi przyjaciółmi, wziąć kilka dni wolnego i jechać odpocząć.
Zwykle ta czynność jest potrzebna żeby zregenerować swoich siły witalne. Wolne chwile można spędzić w różnych miejscach, takich które już znamy, bo wcześniej już je odwiedzaliśmy. Inną opcją jest wyjazd na nowe tereny. Gdy wybieramy się w gronie naszych przyjaciół to musimy razem ustalić jaki zamierzamy spędzić ten wyjazd, czy decydujemy się na aktywną rozrywkę czy spokojną stawiająca na wyciszenie. Jest też liczne grono osób, którzy wolą iść na żywioł czerpać z życia to co im aktualnie daje najlepszego.
Nasza paczka licząca 5 osób, zdecydowanie wybiera to ostatnie rozwiązanie, ponieważ każdy z nas lubi zabawę. Przed wyprawą dokładnie przeliczyliśmy koszty tej eskapady. Nie mamy z tym problemu, bo wśród nas mieliśmy księgową Skarżysko, która załatwia takowe sprawy. Następnego dnia wybraliśmy się w tę wspólną podróż. Na początku wszystko szło zgodnie z planem, podróżowaliśmy samochodem delektując się pięknymi widokami. Aż tu nagle w połowie drogi do celu, samochód odmówił nam posłuszeństwa. Silnik pomrukiwał niespokojnie, a spod maski {zaczęła wydobywać się para|wydobywały się kłęby białej pary. Zatrzymaliśmy się w małym miasteczku i poszukaliśmy mechanika. Niestety okazało się , że jedyny warsztat w mieście będzie czynny dopiero jutro rano. Szybko podjęliśmy decyzję, że poszukamy jakiegoś miejsca do spania, a rano zajmiemy się naprawą samochodu. Następnego dnia udaliśmy się do warsztatu samochodowego. Okazało się, że naprawa naszego auta może zająć kilka dni, ponieważ trzeba czekać na dostawę zamówionych części. Taka kolej rzeczy wiązała się z przymusowym pobytem w tym mieście, więc zaczęliśmy się rozglądać za nowym miejscem noclegowym. Na poprzednie nie narzekaliśmy było rewelacyjnie, pokoje wyposażone w klimatyzację Starachowice, bardzo nam odpowiadały. Niestety był jeden duży minus wysoka cena. Od miejscowej ludności dowiedzieliśmy się o innych możliwościach noclegowych. I wkrótce znaleźliśmy na granicy z miastem wspaniałe miejsce nie tylko na spanie. Otóż trafiliśmy do gospodarstwa agroturystycznego w niezwykle malowniczym i pełnym niespodzianek miejscu. Okazało się, że czeka tu na nas wiele atrakcji.
Tego samego wieczoru gospodarze zaprosili nas na poczęstunek składający się wyłącznie z produktow z miejscowego terenu. Te urokliwe prowincje mają swoje pyszne regionalne potrawy i słyną z dobrych trunków o niepowtarzalnej nucie smakowej. Degustowanie ich może poprawić nasze samopoczucie, a właściwie dopasowane do rodzaju potrawy doskonale podkreślić jej walory smakowe. Potrawy były pyszne, wino również. Nasza konsumpcja nie miała umiaru i tylko nasz kolega, który jest z zawodu dietetykiem Katowice patrzył na nas nerwowo, próbując co jakiś czas apelować do naszego rozsądku o wstrzemięźliwość w jedzeniu i piciu. Ale cóż potrawy były tak pyszne, że nie mogliśmy się powstrzymać przed ich konsumpcją. Pod koniec kolacji gospodarz poczęstował nas naleweczką domowej roboty, która {doskonale działa na trawienie|pomoże naszym organizmom trawić. Po kolacji w świetnych humorach wybraliśmy się na zwiedzanie okolicznych ruin zamku. Na drugi dzień odebraliśmy sprawne auto i pojechaliśmy w dalszą podróż, realizować nasze plany.